Ondernemen heeft, in de ruim tien jaar dat ik het nu doe, mijn hart wel veroverd. Ik geniet enorm van de vrijheid die het me oplevert. En tegelijkertijd komen er allerlei uitdagingen op mijn pad waar ik me volledig in vast kan bijten. Het resultaat van die uitdagingen betekent soms dat ik een beetje van koers moet wijzigen. En op dit moment bevind ik me op zo’n keerpunt. De aanpak binnen Het Reputatiebureau moet anders. Overzichtelijker en gemakkelijker te begrijpen. De aanpak die ik daarvoor heb gekozen? Werken op basis van pakketten.
Denken in dozen
Het idee kwam ik een tijdje al tegen in een boek over ondernemerschap. “Denken in dozen”, noemde de auteur het. Ik vond het een charmant idee, maar ik had eigenlijk geen idee hoe ik het zou moeten doen. En dus kwam het er eigenlijk niet van. Ik bleef werken op basis van projecten op maat. Dat werkte toch immers ook…
Toch heeft een pakket vele voordelen. Zo krijg je een veel beter beeld van het project dat we gaan doen. Op voorhand al, en je kunt dus zelf gemakkelijk inschatten of dat iets voor jou is. En daarmee draait de hele manier van werken eigenlijk om. Bij een project op maat bepaal je de aanpak op basis van de vraag. En dat geeft in praktijk toch een minder concreet beeld.
Een bijkomend voordeel van werken met pakketten is dat je nu al direct weet wat de investering gaat zijn. Ik ben niet meer even bezig met het opstellen van een offerte. Ik heb immers al van te voren bedacht dat je nodig hebt en wat dat gaat kosten. Zo kunnen we ook nog eens een stuk sneller aan de slag.
De planning
Het plan is om eind februari het eerste pakket te lanceren. Met dit pakket kun je het mission statement van je bedrijf professioneel opstellen of herzien.
Hoe het pakket er precies uit gaat zien, wordt in de komende weken duidelijk. Houd daarvoor dus zeker het blog en de sociale media in de gaten. Wil je helpen om het pakket samen te stellen? Laat dan in de reacties onder dit bericht achter waar jij mee geholpen zou zijn. Of laat me dat per e-mail weten.
Geef een reactie