Over Het Reputatiebureau

Mensen gelukkig maken, dat is eigenlijk het allermooiste wat er is. Als ik anderen kan helpen het leven te leven waar ze echt blij van worden, dan ben ik ook blij. En ik denk dat dat voor heel veel andere ondernemers en bedrijven ook geldt. Toch zien we om ons heel ook heel veel ontevredenheid. De ene na de andere regel beïnvloed onze mogelijkheden, in de hoop gewenst gedrag te stimuleren. Menig bedrijf lijkt tegenwoordig sprekend op zijn concurrenten. En tot overmaat van ramp lijken bedrijven na een tijdje meer oog te hebben voor hun winstmarge en bankrekening dan voor de mensen om hen heen.

Eigenlijk is dat best zwaarmoedig. Maar het kan ook anders. Leuker, aantrekkelijker en beter voor zowel mens als bedrijf. We kunnen allemaal echt plezier hebben in de dingen die we voor elkaar betekenen. En we kunnen als bedrijf echt onderscheidend zijn, al is tegenwoordig geen enkel aanbod meer echt uniek. We kunnen loyale relaties opbouwen met de mensen om ons heen. Daar geloof ik echt in.

Mijn naam is Wesley M. Dekker. Ik ben bedrijfskundige en oprichter van Het Reputatiebureau. En op het vervolg van deze pagina leg ik je graag uit hoe ik dit alles voor me zie.

Missie en visie

Het Reputatiebureau wil zakendoen leuker en aantrekkelijker maken. Voor iedereen die erbij betrokken is. Dus niet alleen voor klanten. Ook leveranciers, medewerkers en de eigenaren van het bedrijf moeten er enthousiast van worden.

Voor dat tomeloze enthousiasme zijn een aantal dingen echt onmisbaar. Allereerst een gemeenschappelijk beeld op de wereld. Mensen willen graag ergens bij horen. En daarvoor kiezen we, als mens, andere mensen en bedrijven uit die ongeveer hetzelfde naar de wereld kijken. Het is voor een bedrijf dus van ongekend belang, dat ze hun drijfveren en missie uitdragen. In alles wat ze zeggen en doen.

Daarnaast is het zaaks om goed naar elkaars belangen te kijken. Goed stakeholdermanagement dus, waarbij we er steeds allebei op vooruit gaan. Jij een beleving waar je op gehoopt had en ik een vergoeding die daarbij past. Altijd een win-winsituatie dus.

Hoe ik dat in praktijk aanpak lees je op de pagina Diensten.

Bedrijfsvlag van Het Reputatiebureau

Wat ik geloof en belangrijk vind

Er is niets mis met (veel) geld verdienen. Zolang je dat maar op een oprechte manier doet met activiteiten waar de mensen om je heen echt waarde aan hechten. Een bedrijf heb je voor de lange termijn en daarom wil je heel graag loyale relaties met de mensen om je heen. Relaties waarin mensen je wat gunnen en ook achter je blijven staan als het allemaal even wat lastiger is. En uiteindelijk zul je merken, dat het je veel meer oplevert als je je aandacht vooral op die loyale relaties richt. Ook in financieel opzicht. Loyale mensen stappen immers veel minder snel over naar de concurrent, ook als jouw bedrijf even niet de goedkoopste of “beste uit de test” is. En ze trekken uiteindelijk veel meer mensen aan die maar wat graag zaken met je willen doen.

Loyale relaties komen voor uit inspiratie. Het zijn mensen die in je bedrijf geloven en er graag “bij willen horen”. Ze kiezen met volle overtuiging voor je bedrijf, gewoon omdat het goed voelt.

Uiteindelijk geeft het voor iedereen rust en plezier. Je stakeholders, de mensen die bij je bedrijf betrokken zijn, weten wat ze van je kunnen verwachten. En ze weten dat jouw bedrijf echt bij hen past. Dus hoeven ze niet steeds nauwlettend naar de concurrent te kijken om te kijken of ze daar niet toch beter af zijn.
Jij hoeft niet steeds moeite te doen om mensen te overtuigen. Je hoeft niet steeds de prijzen van de concurrent in de gaten te houden om te zorgen dat je de goedkoopste blijft bijvoorbeeld. En omdat je heel goed weet waar je voor staat en dat uitdraagt, kun je ook makkelijker keuzes tussen alle mogelijkheden die de wereld tegenwoordig te bieden heeft.

Wesley M. Dekker BBA, aangenaam!

Wesley M. Dekker BBA - Het ReputatiebureauWesley M. Dekker BBA (1989) is bedrijfskundige en oprichter van Het Reputatiebureau. En het is de “ik” waar het deze hele pagina al over gaat.

Ik studeerde Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Rotterdam tussen 2008 en 2012. Een studiekeuze die naadloos aansloot bij mijn brede interesse voor bedrijven. En dan vooral voor wat er achter de schermen bij die bedrijven gebeurt.

Tijdens mijn studie liep ik stages bij DHL en Milgro, waar ik veel ervaring opdeed met proces- en kwaliteitsmanagement. Mijn visie was toen al dat kwaliteit uiteindelijk winst oplevert en dat daar de focus op moest liggen.

Na mijn afstuderen trad ik bij Milgro in dienst als Medewerker Kwaliteit & Juridische zaken. Een prachtige, uitdagende functie die me heel veel heeft geleerd. Toch ben ik uiteindelijk in 2014 fulltime ondernemer geworden. En van die keuze heb ik eigenlijk nooit echt spijt gehad.

In mijn vrije tijd bezoek ik graag pretparken en ben ik actief voor het Rode Kruis Rotterdam.