Mijn naam is Wesley M. Dekker, de oprichter en eigenaar van Het Reputatiebureau. En ik heb een passie voor bedrijven die werk van hun beleving maken. Er is toch immers niet mooier, dan bedrijven waar mensen weer blij naar huis gaan en waar ze met plezier aan terugdenken? Waar zij zonder enige twijfel naar teruggaan en dat ze enthousiast aanbevelen aan hun familie, vrienden en andere kennissen?
Daarin hebben pret- en themaparken mijn bijzondere interesse. Als kleine jongen zei ik al, dat ik graag directeur van een groot Nederlands themapark wilde worden. En ik kan tot op de dag van vandaag van deze schitterende bedrijven genieten. Als het ook maar even kan, ben ik daarom in mijn vrije tijd graag in een pret- of themapark te vinden.
Die fascinatie voor beleven komt ook terug in een andere hobby. Ik ben als vrijwilliger actief voor het Rode Kruis in Rotterdam. In verschillende functies ben ik voornamelijk op de EHBO-post van verschillende evenementen te vinden.
Mijn achtergrond
Samenwerken met een bedrijfskundig adviseur is een kwestie van vertrouwen. Het moet tussen ons klikken voor de beste resultaten. Daarom is het goed om iets meer over mijn achtergrond te vertellen.
Mijn opleiding
Na het VMBO-t en de Havo te hebben afgerond, begon ik in 2008 aan de opleiding Management, Economie en Recht aan de Hogeschool Rotterdam. Deze opleiding stond destijds ook wel bekend als “MER” en is in de jaren daarna opgegaan in hbo Bedrijfskunde.
De opleiding sprak me aan, omdat zoals economie en recht mijn interesse hadden. Tijdens de opleiding werd ik echter gegrepen door het management-stuk en door het bedrijfskundige totaalplaatje.
De stages die bij de MER hoorden, liep ik bij DHL en Milgro. Twee verschillende bedrijven, maar bij beide stages speelden proces- en kwaliteitsmanagement een centrale rol. Ik volgde de minor Consultancy & Ondernemerschap, en studeerde in 2012 af.
Mijn werkervaring
Tijdens de Havo en een gedeelte van mijn studie had ik een bijbaan bij een drogisterij. Vooral achter de kassa voelde ik me erg thuis. Ik genoot ervan om contact met klanten te hebben en het “vervelendste” stukje van winkelen, het betalen, tot een fijn moment te maken.
Daarnaast ging ik tijdens mijn studie bij de hogeschool aan de slag als Peercoach. In deze functie gaf ik bijlessen aan jongerejaars studenten in vakken waar ik goed in was. En ik hielp hen met het ontwikkelen van hun studievaardigheden.
Na mijn afstuderen had ik mijn eerste (en enige) fulltime baan. Ik bleef bij Milgro en kwam in dienst als Medewerker Kwaliteit & Juridische zaken. In deze functie heb ik ontzettend veel geleerd. Natuurlijk deed ik veel ervaring op met vertrouwde onderwerpen. Maar ik leerde ook nieuwe, interessante vakgebieden kennen. Zo deed ik ervaring op met de ISO9001-certificering en leerde ik veel over klachtmanagement.
Van de kennis en vaardigheden die ik hier opdeed, maak ik nog zeer regelmatig gebruik.
In 2014 maakte ik dan toch de sprong in het diepe en stortte ik mij fulltime op het ondernemerschap. Een keuze waar ik eigenlijk nooit echt spijt van heb gehad.