Veelgestelde vragen

Het Reputatiebureau » Contact » Veelgestelde vragen

Samenwerken met een adviseur kan best een grote stap zijn. Eentje die je niet te snel en al helemaal niet onvoorbereid wilt nemen. Daarom is het begrijpelijk dat je vooraf al je vragen beantwoord wilt hebben. Op deze pagina worden een aantal veelgestelde vragen al beantwoord, zodat je je op de belangrijkste onderdelen alvast kunt oriënteren.

Hoe vraag ik een offerte aan?

Dat kan gewoon zonder al te veel poespas. Geen uitgebreide formulieren of ingewikkelde generatoren, maar gewoon even bellen of mailen.

Hoe komt de samenwerking tot stand?

De samenwerking komt tot stand door het ondertekenen van de offerte. Je gaat daarmee gelijk akkoord met de algemene voorwaarden.

Biedt Het Reputatiebureau garantie?

We bieden geen garanties op de resultaten van de opdracht.

Is Het Reputatiebureau verzekerd?

We zijn natuurlijk verzekerd. We beschikken over een Aansprakelijkheidsverzekering Bedrijven en een Beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Voor wie werkt Het Reputatiebureau?

Wij werken voor alle soorten bedrijven, ongeacht branche en bedrijfsgrootte. Daarnaast werken we voor (zelfstandig) professionals.

Moet ik altijd naar het kantoor van Het Reputatiebureau komen?

Nee hoor, dat is niet nodig. We komen ook graag naar jouw kantoor of spreken af op een locatie bij jou in de buurt.

Waar werkt Het Reputatiebureau?

Wij werken vanuit ons kantoor in Nieuwerkerk aan den IJssel door heel Nederland.

Heb ik altijd dezelfde contactpersoon?

Jazeker! Dat is het voordeel van samenwerken met een klein bedrijf.

Wat kost een project bij Het Reputatiebureau?

Ieder project begint met een basisproject. Hierin zitten precies die diensten die je nodig hebt om van start te kunnen.

Dat basisproject kunnen we vervolgens in overleg verder uitbreiden. Zo kunnen we extra diensten toevoegen die jij en je team nodig hebben om het project tot een succes te maken.

Het totale pakket aan diensten worden vooraf netjes in een offerte opgenomen. Zo weet je vooraf precies waar je aan toe bent en heb je geen verrassingen achteraf.

Met welke bijkomende kosten moet ik rekening houden?

Naast het project- of handelingstarief kan een vergoeding worden gevraagd voor:

  • Reis- en verblijfskosten;
  • Overnachtingen, en;
  • Aankopen die speciaal voor jouw opdracht worden gedaan.
Hoe gaan we met meerwerk om?

Dit hangt van de reden van het meerwerk. Heb je een extra verzoek ingediend? Dan krijg je een offerte voor het extra werk. Nadat je deze hebt geaccordeerd, wordt het meerwerk op basis van die afspraken de afspraak uitgevoerd.

Hebben we meer werk dan we vooraf hadden ingeschat? Dan is het ons probleem. De projectprijs staat vast.

Wat gebeurt er als het project minder werk blijkt te zijn?

De projectprijs is vast. Dat betekent dat de prijs niet wordt verhoogd als we meer werk dan verwacht hebben. Daar staat tegenover dat de prijs ook niet naar beneden wordt bijgesteld als we minder werk dan verwacht hebben.

Hoe kan ik de factuur betalen?

Je kunt je factuur betaling via:

  • Overschrijving op de bankrekening van Het Reputatiebureau;
  • iDEAL en;
  • Creditcard.

De creditcardbetaling is niet beschikbaar voor hogere bedragen. Dit doen we bewust, om de transactiekosten laag te houden.

Is het mogelijk om op “no cure, no pay”-basis samen te werken?

Nee, we werken niet op basis van no cure, no pay. Je betaalt voor de tijd en expertise, niet voor een specifiek resultaat.

Moet ik vooruitbetalen of een aanbetaling doen?

We kunnen je vragen om een aanbetaling te doen of vooruit te betalen.

Kan ik in termijnen betalen?

Dat is mogelijk. Daar betaal je ook geen extra toeslagen voor, want de kosten vallen niet ineens fors hoger uit.

Je moet de betaalafspraken dan wel stipt nakomen. Als je niet op tijd betaalt, ben je alle resterende termijnen gelijk verschuldigd. Je kunt dan ook niet meer in termijnen betalen.

Wat is Moneybird?

Moneybird is ons boekhoudpakket en daarmee het centrale systeem van onze financiën. Het programma verwerkt bijvoorbeeld ook de online betalingen (iDEAL en creditcard).

Wat is het rekeningnummer van Het Reputatiebureau?

Het rekeningnummer is NL43 ADYB 2006 0110 73 ten name van Het Reputatiebureau. De BIC is ADYBNL2A.

Hoe weet ik of mijn betaling is verwerkt?

Je ontvangt een e-mail zodra je betaling is verwerkt in onze boekhouding.

Wil je weten of een oude factuur is betaald? Ga dan naar de online weergave via een van onze financiële e-mails. Klik vervolgens bovenaan op “Alle facturen”.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Bel of mail gerust even:

Telefoon: 0180 – 318 365
E-mail: info@hetreputatiebureau.nl

Ik heb gebeld, maar er wordt niet opgenomen. Wat nu?

Helaas ben ik niet altijd in de gelegenheid om de telefoon op te nemen. En als klein bedrijf hebben we niet altijd iemand beschikbaar die dat wel kan. Na 20 seconden wordt je daarom automatisch doorverbonden naar de voicemail. Laat gerust een bericht achter.

Ik heb gebeld, maar het kantoor is gesloten. Wat nu?

We ontvangen een melding dat je hebt gebeld. Zodra ons kantoor weer open is, bellen we je terug. Heb je met spoed contact nodig? Kies dan voor optie 1 in het keuze menu.

Wanneer wordt mijn e-mail beantwoord?

We streven ernaar iedere e-mail binnen een werkdag van een eerste reactie te voorzien.

Waarom kan ik niet anoniem bellen?

We willen je graag zo goed mogelijk te woord staan en helpen. Helaas lukt het niet altijd om de telefoon op te nemen. We ontvangen dan wel altijd een melding dat je gebeld hebt. Ook als je geen bericht op de voicemail hebt achtergelaten. Bij deze melding ontvangen we ook je telefoonnummer. En we bellen je daarom graag even terug. Daarvoor is het van belang dat je telefoonnummer zichtbaar is.

Waarom wordt het telefoongesprek opgenomen?

Ieder inkomend telefoongesprek wordt automatisch opgenomen. Dit gebeurt om een aantal redenen:

  • Tijdens sommige telefoongesprekken is het niet mogelijk om aantekeningen te maken. Het is dan prettig om het gesprek later nog eens terug te luisteren.
  • Daarnaast is het mogelijk om de telefonische dienstverlening op basis van de opnames te verbeteren. Je hoort vaak meer als je terug luistert.
  • Ten slotte worden soms telefonisch afspraken gemaakt of adviezen gegeven. De opname kan worden gebruik om te bewijzen wat er is gezegd als we daarover in conflict komen.

De opname wordt maximaal 31 dagen bewaard. Wanneer afspraken worden gemaakt of adviezen worden gegeven kan het voor langere tijd worden opgeslagen.