Nieuws

Veranderingen op komst!

By 4 februari 2020No Comments

Voortschrijdend inzicht is een leuk fenomeen. Op basis van allerlei ervaringen kom je erachter waar je sterke en zwakke kanten liggen. Waar kansen voorbij komen en waar bedreigingen op de loer liggen.
Als ondernemer kijk je op basis daarvan van tijd tot tijd eens naar je bedrijf. Kritisch. Wat vind je er nu zelf van? Wat gaat er goed? En waar kan het veel beter? Deze vragen heb ik mezelf recentelijk gesteld. En daaruit komen een aantal spannende ontwikkelingen.

Drie typen diensten

Waar ik me op ga richten zijn drie typen diensten: ondersteuning vertegenwoordiging en crisisdiensten.

Ondersteuning

Ondersteuning zijn diensten die je eigenlijk al een tijdje van me kent. Voor dat zakelijke of communicatieve advies dus. Of voor die lastige brief waar je zelf even niet uitkomt.
Daarnaast zul je me ook steeds vaker over trainingen horen. Deze zullen voornamelijk over management- en ondernemersvaardigheden en over communicatie en pr gaan.

Vertegenwoordiging

Wat je minder van me gewend bent, maar wat ik wel al een tijdje aanbiedt, is vertegenwoordiging. Je gebruikt me dan meer als pr-bureau voor je marketing- en bedrijfscommunicatie. Je hoeft het dan niet meer zelf te doen, ik neem het van je over.

In praktijk kun je me bijvoorbeeld vragen om je sociale media te onderhouden. Jij vertelt wat je gaat doen, ik zorg dat het op de goede manier op je sociale kanalen komt.
Voor de grotere merken is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om de persvoorlichting uit te besteden. Je laat de relaties met de pers dan via mij verlopen. Ik schrijf je persberichten, verspreid ze onder de relevante media en sta deze te woord als ze vragen hebben.

Crisisdiensten

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat je negatief in het nieuws komt. Je zit er niet op te wachten, maar soms gebeurt het gewoon. En dan zit je soms al helemaal niet te wachten op alle aandacht die je dan krijgt.
Ook dan kan ik je helpen. Bel me zo snel mogelijk en ik ga je helpen om de schade te beperken en uiteindelijk te herstellen.

Specifiekere doelgroepen

Zelf zeg ik het eigenlijk tegen iedere opdrachtgever: maak je doelgroep zo specifiek mogelijk. Zelf heb ik daar ook wel een beeld over, maar het komt nog niet zo tot uitdrukking in bijvoorbeeld de promotie van het bedrijf.
Je zult daarom merken dat de diensten veel gerichter onder de aandacht zullen worden gebracht.
De doelgroepen waar ik me op ga richten:

Entertainment & recreatie

De entertainment & recreatie is een brede groep, waarin allerlei beroepen en talenten vallen. Van zangers, acteurs en sporters tot (professionele) sportclubs, dierentuinen en attractieparken.

Zakelijke dienstverlening

Ook de zakelijke dienstverlening is relatief breed wanneer naar het aantal activiteiten wordt gekeken. Toch spreekt de branche redelijk voor zich: bedrijven die diensten aan andere bedrijven verlenen.

Houd de website in de gaten

Je zult merken dat de veranderingen redelijk snel zullen worden doorgevoerd. Houd de website daarvoor goed in de gaten, want je vindt hier altijd het laatste nieuws.

Wil je op de hoogte gehouden worden? Volg Het Reputatiebureau dan op LinkedIn, Facebook, Twitter of Instagram. Of abonneer je op de nieuwsbrief, door het formulier onder aan de pagina in te vullen.

Wesley M. Dekker

Author Wesley M. Dekker

Wesley M. Dekker is reputatiemanager en oprichter van Het Reputatiebureau.

More posts by Wesley M. Dekker

Leave a Reply