Waarom vinden

Waarom doe je eigenlijk wat je doet? Waar ben je ooit je bedrijf voor begonnen? Deze vragen lijken zo voor de hand liggen. Toch is de kans groot dat je er eigenlijk nog nooit echt bij stil hebt gestaan. Terwijl jouw of jullie “waarom” kennen juist ontzettend waardevol is. Op basis daarvan bepalen mensen bijvoorbeeld of je bedrijf bij hen past of niet. En je wordt toch veel blijer van een bedrijf, waarvan je echt voelt dat het bij je past?

En het maakt ook jou tot een gelukkiger mens. Je “waarom” geeft kaders waarmee je makkelijker beslissingen kunt nemen. Past dat wat ik nu ga doen bij mijn of ons “waarom”? Zo verminder je de keuzestress, die iedere leider ervaart.

Wie wij helpen "waarom" te vinden

Waarom je waarom vinden?

Ieder mens zo’n eigen drijfveren. En ieder bedrijf is opgericht met een bepaalde reden. Je kunt dus wel zeggen dat iedereen een “persoonlijke waarom” heeft. En als mensen en bedrijven met een overlappende waarom elkaar kunnen vinden, kunnen de mooiste en loyaalste relaties ontstaan.

Het Reputatiebureau kan je helpen om drie “waarom”-verhalen te ontdekken: die van  jezelf, die van een groep of afdeling, of die van je hele bedrijf.

Heb je het bedrijf zelf opgericht? Dan helpen we je graag om je “waarom” goed over te brengen. Zo kun je er de mensen die bij jouw bedrijf passen mee inspireren.
Bestaat je bedrijf al langer en is de eigenaar niet meer aanwezig? Dan helpen we je om jullie gemeenschappelijke waarom te vinden en daarmee de wereld te inspireren.

Hoe we je waarom vinden

De theorie achter “waarom” hebben we niet zelf verzonnen. Deze is ontwikkeld door Simon Sinek, de bedenker van de Golden Circle. We gebruiken zijn theorie ook om jouw waarom te vinden.

We gaan terugkijken naar het verleden. En in de herinneringen die we onderweg tegenkomen, gaan we op zoek naar een rode draad. Daarmee komen we uiteindelijk bij jouw waarom.

Dat gaan we in minimaal twee “zittingen” doen. Dit zijn 1-op-1-gesprekken als we je persoonlijke waarom willen vinden. Voor je bedrijf zijn het groepssessies.
In het eerste gesprek gaan we vooral herinneringen ophalen en op zoek naar de rode draad. Daarna heb je al direct iets in handen waar je mee aan de slag kunt.
Tijdens de tweede zitting duiken we dieper in deze conceptversie. We passen de tekst aan, zodat deze steeds beter bij je gaat passen.

Is het iets voor jou?

Laten we samen jouw of jullie waarom vinden. Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.